Diensten | Social Media – Advies & Coaching

Social media zijn inmiddels onderdeel van het medialandschap. Bij de introductie ervan leken deze nieuwe media met name gebruikt te gaan worden door jongeren en door een hippe voorhoede. Inmiddels zijn we in grote aantallen aangesloten en actief op platforms als Facebook, Twitter en Linkedin, ‘appen’ we er op los en hebben we accounts op online communities waar we gelijkgestemden ontmoeten. Uiteraard gebruiken we deze media ook voor gezondheidszaken zoals het vinden van informatie, het bieden van steun en het organiseren van zorg.
De afgelopen jaren hebben veel zorg- en patiëntenorganisaties de social media ontdekt en zijn zij aangesloten op deze ‘online ontmoetingsplaatsen’. Geleidelijk aan ontdekken zij de mogelijkheden voor informatie, communicatie en services. Enerzijds door inzet van organisatie accounts, anderzijds door het stimuleren van de zakelijke inzet van social media door medewerkers. Tegelijkertijd is er ook een grote groep van zorg- en patientenorganisaties die nog niet te vinden zijn op social media. Kortom: er zijn nog grote verschillen in de inzet en het gebruik van eigentijdse media in de gezondheidszorg.

Al ruim 10 jaar ben ik betrokken bij ontwikkelingen van social media op het terrein van gezondheid en zorg. Sinds 2008 adviseer ik organisaties over de inzet ervan en verzorg ik workshops en trainingen.

Mijn specialisaties zijn:

Basis op orde voor doelgerichte inzet van social media 

Ik help organisaties die social media goed willen inzetten en dit nog niet of slechts adhoc doen. Op basis van de vragen die er zijn leggen we in een korte tijd een goede basis voor doelgerichte inzet van social media. De aanpak die ik daarbij volg is inmiddels beproefd en heeft in tal van organisatie geleid tot goed gebruik van social media en een betrokken social media team.


Medewerkers als social media ambassadeur

Steeds meer zorg- en patiëntenorganisaties ervaren de kracht van social media door een actieve rol van medewerkers als social media ambassadeurs. Tegelijkertijd roept dit ook de nodige vragen op: Waarom doen zij dit? Wat vraagt het? Wat is er nodig? Hoe pak je het aan? Ik help organisaties die medewerkers willen faciliteren bij de zakelijke inzet van social media. Op basis van de vraagstelling kijken we naar een passende aanpak die gebaseerd is op een werkwijze die de afgelopen jaren de proef heeft doorstaan in een reeks van organisaties en waarmee een team van social media ambassadeurs in een korte tijd in beweging komt en met de nodige inspanning én plezier de waarde van social media ervaart.

Als adviseur help ik opdrachtgevers met het opstellen van een social media plan.
Als trainer verzorg ik workshops en trainingen over diverse social media thema’s.
Als coach werk ik voor adviseurs en beleidsmedewerkers (communicatie) die een gesprekspartner zoeken bij goed gebruik van social media.

Meer weten over mijn aanpak, werkwijze en resultaten voor opdrachtgevers? Kijk bij praktijkcasesover mij of neem contact met me op voor een vrijblijvend gesprek.

Socialmedia phone 960x400

 

Top